MOSKVA i ST. PETERBURG 2012.

MOSKVA i SANKT PETERBURG 2012.

1. DAN – PUT

Posle par dana planiranja i blejanja ispred kompijutera kako bi se na najbolji način spremili za put, došao je i trenutak da se krene.

Krenuli smo rano ujutru sa beogradskog aerodroma put Milana, gde smo imali jedan sat pauze nakon čega smo uhvatili let za Moskvu. O tome nema bog zna šta da se kaže, sem da je obrok na drugom letu komapije Alitalia bio bolji od bilo kog drugog avionskog obroka koji sam do tada imao prilike da probam.

Nakon sletanja nastavili smo po planu i posle vožnje autobusom pa zatim metroom izašli smo tačno ispred železničke stanice na kojoj smo trebali da se ukrcamo na voz koji nas vodi do Peterburga. Pri izlasku iz metroa na nas je naleteo neki matorac totalno razlupane i krvave glave, naravno mrtav pijan i traži nam 100 rublja, mi se naravno pravimo da nemamo pojma ruski i nekako se iskobeljamo. Pošto je bio jako uporan i jako krvav morali smo trčeći da uteknemo sa sve torbama. Kada se sve to završilo i kada smo pronašli peron sa kog voz treba da krene za neka dva, tri sata malo smo ožedneli. Najveća fora je što se na železničkoj prodaje samo pivo i vodka, što rusima naravno ne smeta jer oni narvno piju vodku iz šolje ko da je voda, što smo imali prilike da se uverimo, tako da sam morao da trknem do obližnje trafike koja se nalazila ispred železničke stanice gde sam sva sreća pronasao vodu za put.

Pošto smo utolili žeđ i izblejali 2-3 sata usli smo u voz, prvi utisak sa jedne strane tragičan, tu se setih našeg organizatora puta i pomoslih šta mu je trebalo da nas uvali u ovo s... jer nam je ceo vagon izgledao nekako sablasno, prljavo, 60 ljudi u jednom vagonu šetaju gore dole (otvorena kola – nema kabina) jure posteljinu, totalni haos, pomilsio sam daj bože da izvučemo živu glavu, a sa druge strane bilo je jako toplo, grejanje je radilo punom parom tako da sam znao da bar nećemo da umremo od hladnoće. Kako je vreme odmicalo činilo nam se sve bolje i bolje, namestili smo krevete, nešto klopali i legli da spavamo, naravno opojni mirisi tuđih nogu čuli su se na sve strane. Sve u svemu nekako smo zaspali. U sred noći imali smo mali incident jer u momentu kada sam se probudio (oko 3-4 ujutru) Sandra je maltene sa pola tela visila sa kreveta, umalo da padne, a pošto smo bili na gornjim krevetima to se nebi baš lepo završilo da je nisam probudio.

2. DAN – SANKT PETERBURG (AURORA, PETROVA KOLIBA I LUKA)

Ujutru voz stiže u Peterburg i vreme je da se uputimo ka hotelu. Posle kratke voznje metroom i šetnje od 400-500m dolazimo do hotela oko 9:30, a pošto je chek-in tek u 14:00 morali smo onako polupani i umorni od puta da pronađemo neku zanimaciju za narednih par sati.

Odlučili smo da prvo obiđemo Brod Aurora koji se nalazo na oko 2km od hotela. Inače to je brod koji je učestvorao i u rusko-japanskom i u prvom svetsko ratu. Sa njega je 1917. ispanjena prva raketa, kao signal za napad na Zimski dvorac, čime je otpočela oktobarska revolucija. Brod je potopljen tokom Drugog svetsko rata, dok je bio stacioniran u luci Lomonosov. Nakon Drugog svetskog rata je renoviran i pretvoren u muzej. Nazalost muzej je bio zatvoren zbog restauracije u vreme našeg boravka, tako da nismo bili u mogućnosti da ga posetimo već smo ga samo ošacovali sa strane.

Nakon Aurore došao je red na Petrovu kolibu koja se nalazi nedaleko odatle i predstavlja prvu građevinu u Peterburgu koja je sagrađena za samo tri dana. U njoj je Petar Veliki proveo pet godina svog života u periodu samog osnivanja grada. To je jedno skromno mestašce koje nije ni priblizno raskošno kao Petrovo selo koje smo posetili dan kasnije. Tu smo se zadržali nekih 30-ak minuta i posto je počela da pada kiša uputili smo se ka hotelu u kom nas je čekala soba i kratak odmor.

Posle odmora krenuli smo prema glavnoj luci iz 18. veka koja je sada pretvorena u lep park i jedno je od omiljenih mesta mladenaca za slikanje, čak smo imali priliku da prisustvujemo jednoj svadbi i ispaljivanju vatrometa iz zlatnog topa koji se tu nalazi. Nažalost taj događaj smo snimili a ne slikali tako da ćete biti usraćeni za slike. Posebno mi je žao sto nećete videti mladoženju koji je najblaže rečeno bio obučen kao kreten u neko plavo odelo, sa šeširom na glavi koji mu je sigurno tri broja veći. Nedaleko odatle nalazila se i Menšikova palata pored koje smo bukvalno protrčali na putu za hotel. Spavanje...

3. DAN – PETEREHOF ili PETROVO SELO

Da smo išli u toku leta ovo bi sigurno bilo ubedljivo najbolje mesto koje smo posetili u toku celog putovanja ali pošto smo išli zimi nismo imali prilike da vidimo te čuvene fontane i sjajni zeleni vrt ispred samog dvorca. Umesto toga dobili smo jeftinije karte za posetu palati (u kojoj nije dozvoljeno slikanje a izgleda fenomenalno, zlata na sve strane, puno slika, spavaćih soba, trpezarija) i laganu šetnju po lepom vrtu koji ipak nije bio u punom sjaju. Takođe kao i Aurora i ovo mesto je u fazi rekonstrukcije do kraja 2013-te, baš nismo imali sreće.

Inače peterhof predstavlja letnju rezidenciju Petra Velikog koja je služila za uživanje i odmor, nakon svega viđenog mogu reći da je čovek apsolutno znao da uživa, pravi gospodin. Neću puno pisati o ovom mestu jer smatram da u ovom slučaju slike govore više od reči...

INFO: Do Peterhofa se iz Peterburga može stići vrlo jednostavno – uđete u metro, dođete do stanice AVTOVO, čim izađete iz metroa ispred su minibusebi, brojevi 200 i 210 vas vode direktno do tamo za nekih 2 eura po osobi. Vožnja oko 30min.

Nedaleko od Peterhofa (500m levo od glavne kapije) nalazi se Crkva Petra i Pavla, veoma lepa crkva, baš u klasičnom ruskom stilu. Tu smo svratili na kratko, popeli smo se maltene do samog vrha odakle se pruža prelep pogled na Peterhof i okolinu, nakon toga upalili smo po sveću i krenuli nazad.

Predveče stižemo u Peterburg i izlazimo iz metroa 2 stanice ranije kako bi jos malo prošetali. Prvo ulazimo u Kazanjsku crkvu (u kojoj je zabranjeno slikanje) u kojoj se nalazi grob mog omiljenog lika iz ruske istorije tj. Kutuzova sa sve ključevima gradova koje je osvajao, inače za one koji ne znaju on je odgovoran za Napoleonov veliki i konačan poraz u Rusiji, zatim idemo do Crkve prolivene krvi našeg Spasioca koja je podignuta na mestu gde je ubijen car Aleksandar II i naravno na kraju idemo do Ermitaža, možda i najbogatijeg muzeja današnjice.

Posle veoma ispunjenog dana seli smo u obližnji restoran da pojedemo Borš rusko nacionalno jelo, odnosno paradajz čorbu sa malo povrća i mesa. Lepo je...

4. DAN – CARSKO SELO ili PUŠKIN

Kako je Petar Veliki izgradio Peterhof, tako je i Katarina Velika izgradila Carsko selo sa Katarininom palatom u njenom centru, dvorac koji je po lepoti i raskoši vrlo blizu Peterhofu ali ipak par koraka iza, pri čemu zaista ne želim da umanjim lepotu kompletnog kompleksa koja je impozantna.

Dan je počeo vrlo pogubljeno da tako kažem. Uđemo mi u autobus, koji je trebao da nas odvede do Carskog sela, sednemo i krenemo nešto da čavrljamo, nakon par stanica prilazi nam kondukterka i pita nas dokle idemo, mi odgovaramo ”do carskog sela” a ona se izbeči i kaže ”pa to vam je u suprotnom smeru”, nisam mogao da verujem, da nije bilo jedne gospođe koja je sa nama sišla na sledećoj stanici i pokazala nam gde se nalazi stanica autobusa koji ide u suprotnom smeru, koja je bila udaljena oko 500m ko zna kad bi stigli u Carsko selo. Sva sreća sve se lepo završilo, tako da na odredište stižemo sa oko pola sata zakašnjenja u odnosu na planirano.

Kompletno selo je zaista sjajno mnoštvo malih fontana, građevina, crkvica i mostova na površini od nekoliko hektara, sa velikom palatom u središnjem delu koja je opet prepuna zlata i raznih drugih predmeta iz doba Katarine Velike. Ovde je slikanje dozvoljeno.

Taj dan bilo je malo magle, a pao je i prvi sneg na našu veliku radost.

Ceo dan smo proveli ovde, ima toliko toga da se vidi, na slikama je samo jedan mali deo. U povratku smo samo svratili na palačinke, malo su drugačije nego naše ali ukus im je činimi se ipak za nijansu bolji.

INFO: Do Carskog sela iz Peterburga stiže se na sledeći način – odete do metro stanice Kupčino, čim izađete iz metroa, tražte autobus 186 koji vas vodi do tamo za 0.7 eura po osobi.

5. DAN – SANKT PETERBURG (TVRĐAVA PETRA I PAVLA, SPOMENIK KATARINI VELIKOJ, RUSKI MUZEJ, SPOMENIK PUŠKINU, CRKVA PROLIVENE KRVI NAŠEG SPASIOCA, KAZANJSKA CRKVA, BANK BRIDGE)

Ovo je bio jako težak dan s obzirom da je ceo dan padala kiša, a da smo mi maltene sve vreme bili napolju, ali ništa nas nije moglo sprečiti da obiđemo ono što smo zacrtali.

Dan započinjemo posetom Tvrđavi Petra i Pavla, koja se nalazila na oko 400m od našeg hotela i u kojoj se nalaze crkva, zatvor, oružarnica, palata itd...

Mi smo kupili neki komplet karata za oko 5 eura po osobi tako da smo obišli sledeće:

1. Crkvu Petra i Pavla, inače najvišu građevinu u Sankt Petrburgu (123m), u kojoj se nalaze grobovi Petra Velikog i carske porodice Romanov koja je pogubljena nakon Oktobarske revolucije.

2. Zatvor u koji je Petar Veliki slao sve svoje političke protivnike i ostale ljude koji mu nisu bili simpatični. Inače prvi zatvorenik bio je njegov buntovnički sin Aleksej. Jedan od zatvorenika bio je i Maksim Gorki, koje je robijao samo tri dana.

Nakon obilaska tvrđave sedamo u metro i odlazimo do strogog centra grada gde nas čekaju neke od najvećih turističkih atrakcija, kao sto su:

1. Spomenik Katarini Velikoj koji se nalazi u Nevskom prospektu inače glavnoj ulici u Peterburgu. Na vrhu samog spomenika nalazi se Katarina Velika, a ispod nje u krugu urađene su manje statue najistaknutijih ličnosti njenog doba: Suvorov, general Potomkin, pesnik Deržavin itd...

2. Ruski muzej, u koji nismo ulazili iz prostog razloga jer nas je sutra čekao Ermitaž

3. Spomenik Puškinu, verovatno najvećem rusko pesniku svih vremena.

PS. Ubiće me Sandra kad bude videla samo moje fotke :)

4. Crkva prolivene krvi našeg Spacioca, koju sam već ranije pominjao. Iza crkve se nalazi mini pijaca sa suvenirima, tu smo zastali da kupimo neke magnetiće koji su već postali tradicionalni suvenir sa svih naših putovanja.

5. Kazanjska crkva, koju sam takođe pominjao.

6. Bank Bridge, jako lep mali most sa po dva grifona na svakom kraju. Naravno, grifonima smo pomazili zlatna krila jer kako legenda kaže ko ih pomazi brzo će se obogatiti. Videćemo... za nas bi pravo bogatstvo bile ove karte što dele compaionsi.

Evo malo i Sandrinih fotki da ne plače. Spavanje..

6. DAN – SANKT PETERBURG (SPOMENIK OSLOBODIOCIMA LENJINGRADA, SPOMENIK LENJINU, CRKVA SVETOG ISAKA, BRONZANI KONJANIK, ERMITAŽ) + VOZ

Naš poslednji dan u Peterburgu započeo je jako lepo što se vremena tiče. Koliko je predhodni dan bio loš i kišovit toliko je ovaj bio dobar, bez ikakvih padavina sa temperaturom od oko +4 što je za ovo doba godine za njih gotovo neverovatno.

Počinjemo od spomenika oslobodiocima lenjingrada, sigurno najlepšeg spomenika koji sam u životu video. Urađen je u dva nivoa, gornjeg na kom su predstavljeni ljudi koji se raduju i slave pobedu u Drugom svetskom ratu i donjeg gde su predstavljene žrtve i sva tuga koju sa sobom nosi bilo koji rat, zajedno sa večnom vatrom koja gori u njihovu večnu slavu. Stvar koja me je oduševila nejviše je da i dan danas žitelji grada dolaze i polažu cveće na spomenik, razmišljam koje je to poštovanje, stvarno svaka im čast, nama to ni na pamet ne pada.

Na putu ka metro stanici obilazimo i spomenik čuvenom ruskom revolucionaru Lenjinu.

Dan nastavljamo putem ka Ermitažu. Usput prelazimo pored Crkve Svetog Isaka (na slici deluje prilično mala, ali u stvarnosti je nenormalno velika) u koju nažalost nismo imali vremena da uđemo i pored spomenika Peteru Velikom. Spomenik se zove Bronzani Konjanik, inače tom spomeniku je Puškin posvetio jednu od svojih pesama koja nosi isti naziv.

Konačno stižemo u Ermitaž. Jedan od najvećih i najbogatijih muzeja današnjice koji se nalazi u Zimskom dvorcu, dvorcu koje je nekada predstavljao rezidenciju velikog broja ruskih careva. Zbirku je počela da sakuplja Katarina Velika. Ulaz je bio 10 eura, za studente je džabalesku.

Nismo obišli ceo muzej pošto je to naravno bilo nemoguće za 4 sata koja smo tamo proveli. Obišli smo Egipatsku, Grčku i Rimsku kulturu, Da Vinčija, Mikelanđela, Rebranta itd... Odavde sam mogao postaviti milion slika, ali da ne preterujem...

Ermitaž ostaje za nama i na redu je da se zasladi prvi deo našeg puta u Šokoladnici. Sandrinom omiljenom mestu.

Posle svega kupimo stvari iz hotela i palimo na voz za Moskvu, gde nas čekaju dva mortus pijana Rusa koji prave kermes celu noć. Najinteresantnija im je bila kondukterka koju su celu noć barili, naravno bezuspešno. Ipak, bili su nam zanimacija celu noć. Tek smo sutradan shvatili sta su nam napravili, jer smo bili mrtvi umorni.

INFO – SNANKT PETERBURG:

1. Dan u ovo doba godine je jako kratak, 12-16h je dan, slično je i u Moskvi.

2. Ulaznice za muzeje i ostale atrakcije su od 5-10 eura, za studente upola manje.

3. Ljudi su skroz ok sa engleskim i lepo smo komunicirali, ko nije znao engeski natucali smo ruski.

4. Metro karta 0,7 eura za jednu vožnju.

5. U gradu su svi mogući natpisi napisani ćirilicom, što se vidi na slici...

7. DAN – MOSKVA (BOLJŠOJ TEATAR, HRAM HRISTOVOG SPASENJA, PUŠKINOV MUZEJ, STARI ARBAT, PUŠKINOVA KUĆA, VISKOKA ZGRADA)

U Moskvu stižemo oko 6 ujutru, veoma umorni. Odmah idemo do hostela ali posto je chek-in tek u 13h opet moramo da popunimo vreme kako znamo i umemo. Sva sreća pa je Coffe Houz radio od 7h inače bi smo se posmrzivali, pošto smo bili relativno loše obučeni za tako nisku temperaturu. Unutra saznajemo da je doručak relativno jeftin pa se odlučujemo da nešto klopamo. Oko 11h odlazimo od Meka, gde sam ja zaspao na fotelji u roku od 15min. Kada sam se probudio video sam da je Sandra popizdela jer se smorila, pošto je naravno bila sama dok sam ja dremao, tako da sam onako blesav od spavanja morao da se izvinjavam...

Odlazimo u hostel i nakon kratke dremke odlučili smo se za laganu šetnju do Starog Arbata, inače jako lepe ulice, jedne od najatraktivnijih u gradu, koja je celom svojom dužinom pešačka zona. Jako podseća na beogradsku Knez Mihajlovu. Usput prolazimo pored Boljšoj Teatra, Hrama Hristovog spasenja, gde palimo po sveću, zatim Puškinovog muzeja i pored našeg zajedničkog horoskopskog znaka lava...

Stari Arbat... Na kraju same ulice nalazi se kuća u kojoj je Puškin proveo većinu svog života i Visoka zgrada, koja je kako joj ime kaže zaista ogromna. Urađena je od nekog zelenkastog kamena i izgleda kao da je ni atomska bomba ne može srušiti, baš moćno.

U povratku kući nailazimo na prodavnicu u kojoj se za divno čudo prodaje naša fenomelna Feta. Nismo mogli da odolimo, a da je ne kupimo. Još kad videsmo pečeno pile našoj sreći nije bilo kraja. Pocepasmo ga ko siroče napolitanku, što se vidi iz priloženog.

8. DAN – MOSKVA (CRVENI TRG, TRIUNFALNA KAPIJA, PARK POBEDE, MOSKVA SITI I NARAVNO KROFNICE...)

U planu za ovaj dan bio je Kremlj i Crveni trg koji su se nalazili na svega 400m od hostela (bravo za CompanionSe :)), međutim morali smo da menjamo planove jer je bio neki praznik za koji mi nismo znali i stoga je Kremlj bio zatvoren. Sve u svemu počeli smo od Crvenog trga na kom nalaze: Istorijsku muzej, Lenjinov mauzolej, Tržni centar Gam, kao i čuvena Crkva Svetog Vasilija, koja je sada pretvorena u muzej. Tu smo se malo vrteli u krug, pili kuvano vino, borili sa snegom, koji se baš pojačao i naravno slikali koji put...

Posle nekoliko časova provedenih na Crvenom trgu, krećemo prema Kremlju koji nije radio zbog već pomenutog praznika tako da menjamo plan i odlazimo do Triunfalne kapije i Parka Pobede, koji su posvećeni pobedi Rusije u Drugom svetskom ratu.

Posle toga idemo ponovo na metro pa do Moskva sitija. Novog dela Moskve gde je u planu zidanje nekoliko oblakodera nalik onima u Njujorku ili Dubajiu. Međutim sem 2-3 oblakodera koja su do sada završena nema bog zna šta da se vidi.

Opet ista priča. Idemo na metro gde nas čeka opasni kontrolor prikazan na slici. Inače metro u Moskvi je takođe oko 0.7 eura po vožnji, a kontrole kao i Peterburgu ima samo pri ulasku u metro stanicu, u samom metrou je nema, tako da ako uspete da se promuvate pored ovih na ulazu možete i za džabe da se vozite. Još ako su angažovani kao ovaj dole, bili bi ste glupi da platite.

Dok sam slikao ovog majstoRa priđe mi neki Rus i ponudi mi da se zajedno slikamo pored njega, ali pošto se Sandra uplašila da se kontrolor ne probudi odustao sam. Sad mi je krivo...

Dan završavamo laganom šetnjom u Novom Arbatu i krofnama u Dankin Donacu. Posle Šokoladnice i ovoga umalo nisam dobio šećerni udar.

9. DAN – MOSKVA (KREMLJ, DOLGORUKU I SUŠI)

Pretposlednjeg dana našeg boravka u bratskoj nam Rusiji odlučili smo da nadoknadimo ono što smo propustili prethodnog dana. Znači pravac Kremlj, gde nas čeka maltene celodnevni izlet i obilazak Oružane palate, u kojoj su ubednjivo najskupnje karte računajući celo putovanje, bile su 17 eura po osobi , odraše nas žive, ali to ipak nisu bile bečene pare jer unutra ima gomila toga da se vidi. Najviše su nam pažnju privukle carske kočije Katarine Velie, Petra Velikog, Aleksandra I itd... koje su maltene cele u zlatu. Nažalost slikanje je strogo zabranjeno.

Nakon oružane palate slede Uspenska Crkva, završena 1479-te, koja je svojevremeno bila glavna crkva u Moskvi, u njoj su krunisani mnogi ruski carevi, a sahranjeni mnogi mitropoliti i patrijasi, zatim Car Top, pravo remek delo ruske artinjerije, koji nikada nije služio svojoj svrsi i na kraju Car Zvono, najveće i nejteže zvono na svetu, visine i prečnika od oko 6m a težine 216 tona, ne mozeš ga drpiti i da hoćeš...

Kada smo se tako lepo našetali svraćamo do spomenika Dolgorukom, osnivaču Moskve i krkamo suši po prvi put u životu. Nije loš ukus, ali očekivali smo bolje...

Ovaj dan je praktično proleteo. Ostaje još samo jedan dan :(

10. DAN – MOSKVA (ISMAILOVSKI PIJACA, NOVODEVIČANSKO GROBLJE, LOMONOSOV, OPROŠTAJ NA CRVENOM TRGU I CAOOOOO)

Konačno stižemo do poslednjeg dana. Krećemo od Ismailovski pijace, mesta na kome su suveniri 2 do 3 puta jeftiniji nego u centru Moskve. Kupijemo poklone za mame, tate, babe, dede i sestre i žurimo dalje prema Lomonosovu, najvećem univerzitetu u Rusiji. Zaista impozantna građevina okružena sa više desetina sportskih terena.

Zatim Novodevičansko groblje na kom su sahranjeni mnogi velikani iz ruske istorije, kao npr: Čehov, Jesenjin, Gogolj, Prokofiev itd...

Na samom kraju odlazimo po poslednji put na Crveni Trg, da se oprostimo kako dolikuje. To veče je bilo jako prijatno pošto je temperatura malo skočila, a sneg se gotovo otopio, međutim nikako nismo mogli da skrenemo misli sa odlaska, koji nas je očekivao.

Na putu ka aerodromu oko 23h poterao nas neki maler. Prvo se u metrou neka devojka mrtva pijana ispovraćaja bukvalno na 20cm od mene, Sandri se naravno smučilo pa smo napustili metro i sačekali sledeći. Da bi kasnije na putu prema aerodromu sišli stanicu ranije i završili na pogrešnom terminalu, zbog čega smo pukli 20 eura za taksi do pravog terminala.

Sve u svemu ništa nije moglo pokvariti naše sjajne utiske i oduševljenje samom Rusijom. Nadam se da nam ovo nije bio poslenji put da smo tamo otišli.

INFO:

1. Metro katra u Moskvi je za jednu rublju skuplja nego u Sankt Peterburgu, ali i to je oko 0.7 eura. 1 euro = 40 rublja

2. Moskva je jedan od najskupljih gradova u Evropi, ali ako se hranite pametno kao mi tj. po marketima i restoranima sa jeftinim popodnevnim ručkom nećete puno para potrošiti.

3. Ulaznice od 3-5 eura, izuzev Oružane palate koja je 17 eura.

4. U Moskvi ljudi dosta slabije pričaju engleski nego u Sankt Peterburgu, (ne znam da li je to slučajnost ili činjenica) a takođe smo imali 2-3 situacije gde su se ljudi ljutili što im se obraćamo na engkeskom.

BILO KAKO BILO JA SAM SE POTRUDIO DA PUTOPISIS NAPIŠEM KAKO TREBA I NADAM SE DA ĆE VAMA BITI BAR MALO ZANIMLJIV DOK GA BUDETE ČITALI, ALI MA KOLIKO GA JA DOBRO NAPISAO DA BI STEKLI PRAVI UTISAK IPAK MORATE POSETITI OVA DVA VELIČANSTVENA GRADA, JER TO JE NEŠTO ŠTO SE NE MOŽE OPISATI, JEDNOSTAVNO SE MORA DOŽIVETI.

NA KRAJU SE ZAHVALJUJEM DULETU (COMPANIONSU) NA SJAJNO ORGANIZOVANOM PUTOVANJU. JOŠ ĆEMO SE MI DRUŽITI TJ. SVE DOK NE OBIĐEMO CEO SVET ZA MALE PARE.

AKO VAS NESTO ZANIMA SLOBODNO PITAJTE.

DO SLEDEĆEG PUTOVANJA... POZZZZZZZ

autor: Nemanja Đurović /Tomahawk/

pogledajte i ostale CompanionS putopise OVDE>>>

(pre pisanja komentara potrebno je da se registrujete/ulogujete na sajt CompanionS-a u gornjem desnom uglu.

Pri pisanju komentara koristiti iskljucivo engleski alfabet, BEZ kukičavih slova: ŠĐŽČĆ!)